Slecht weer? Let op je weerstand!

0 Comments

Een vriendin van mij had het laatst over extra voedingssupplementen slikken. Zelf zweert zij bij magnesium. Zeker nu de herfst zich aan dient en het weer veranderlijk is, is het belangrijk je lichaam goed in de gaten te houden.

We begonnen ons gesprek met mijn gebruikelijke geklaag over mijn tekort aan energie. Ik word vaak vermoeid wakker en heb door de dag heen weinig concentratie. Dan ga ik juist veel koffie drinken wat tijdelijk helpt, maar zorgt voor een energie dip in de namiddag. Dan is de caffeïne natuurlijk weer uitgewerkt! Mijn vriendin wees me erop dat je in principe bijna alle voedingsstoffen zoals mineralen en vitamines kan krijgen uit de natuur. Hiermee bedoelt ze voedzaam eten. Maar niet iedereen eet gevarieerd. Zo eten veganisten bijvoorbeeld geen vlees, vis of zuivel, waar juist veel eiwitten en natuurlijke vetten in zitten. Deze worden opgenomen door het lichaam en omgezet in energie. Je lichaam is natuurlijk in een constante staat van verandering, een altijd werkend proces. Het verteerd, zet om, en verbruikt. Je lichaam verbruikt veel meer energie dan je denkt, zeker als je je even niet lekker voelt. Je weerstand is heel belangrijk en dien je wel altijd goed hoog te houden zodat je niet iedere week met een loopneus of koorts thuis zit. Deze hou je hoog door onder andere goed te eten, slapen, en je over het algemeen goed voelen.

Mocht je nou bepaalde voedingsstoffen tekort komen, dan kan het dat je lichaam je dit laat weten. Snel duizelig bij opstaan, vermoeid, bleek? Laat je eens testen op bloedarmoede. Dan heb je bijvoorbeeld een tekort aan ijzer in je lichaam. Dit valt makkelijk op te lossen. Je hoeft dan niet vier bakken spinazie a la Popeye naar binnen te werken, je kan gewoon ijzertabletjes slikken. Zo ook met andere vitamines en mineralen. Magnesium draagt bij een goede gezondheid, en valt terug te vinden in bijvoorbeeld je haar en nagels en tanden. Ook kan magnesium helpen bij vermoeidheid.
Ga zelf goed na hoe je voedingsschema eruitziet en wat je tekort komt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *